Ken je dat gevoel? Je staat ´s morgens voor de kledingkast en overweegt wat je moet dragen voor het geven van een presentatie?

Na het lezen van deze blog maak je deze veel gemaakte missers nooit meer.

Wat te dragen naar je werk kan een dagelijkse ‘struggle’ zijn. 

Zeker wanneer je een presentatie geeft.  Jij zal in het middelpunt van de belangstelling staan, dan wil je er goed uitzien. Misschien nog wel belangrijker is dat jij je goed voelt!  

Want wanneer jij je goed voelt, straal je dat ook uit. 

In deze blog deel ik de meest voorkomende missers die vrouwen maken bij het kiezen van een zakelijke en authentieke outfit. 

MISSER 1: HET GAAT TOCH OM WIE IK BEN, NIET OVER HOE IK ERUIT ZIE?  

De grootste fout die vaak wordt gemaakt is denken: ‘Het gaat toch om wie ik ben, niet over hoe ik eruit zie?’ 

De hele dag door word je beoordeeld op jouw uiterlijk. Wanneer je een presentatie moet geven of een vergadering voorzit ben je hier niet bewust mee bezig, maar eigenlijk speelt het uiterlijk altijd een rol. Hoe anderen jou zien bepaalt hoe zij op jou reageren. Wist je dat 80% van zakelijke beslissingen wordt genomen op basis van NIET-zakelijke overwegingen? 
Het draait om menselijk contact, vertrouwen, geloofwaardigheid, authenticiteit, elkaar mogen en het elkaar gunnen.
Tip: Wil je een goede indruk maken, dan is het belangrijk om te weten hoe je overkomt. Hoe zien anderen jou? Ligt dat in lijn met hoe jij gezien wilt worden?  

Het dragen van een Power-Outfit zal echt helpen! Het is dé manier om je publiek te laten zien wie jij bent.

MISSER 2:  JE ZIET ER PRECIES HETZELFDE UIT ALS IEDEREEN
Je komt naar kantoor en beseft dat je outfit hetzelfde is als die van iemand anders. Herken je dit? Het is een onderwerp dat ik vaak terug zie komen. Alle mannen op kantoor hebben exact dezelfde outfit; een donker gekleurd pak met een wit of lichtblauw gekleurd overhemd. 

Tip: Durf anders te zijn, onderscheid jezelf! Draag iets dat kwaliteit uitstraalt, maar maak het interessanter.

Ga  voor kleurrijke schoenen, een gewaagde print of draag een verfijnde stof die niemand anders draagt.

MISSER 3: JE STRAALT GEEN VERTROUWEN UIT

Als je outfit niet overeenkomt met wat je zegt, veroorzaakt dit miscommunicatie. Stel dat je een speels en licht outfit draagt, maar je moet een serieuze boodschap overbrengen aan je werknemers, dan kan dit misleidend overkomen.

Tip: Als je anderen wilt laten zien dat je betrouwbaar bent, gestructureerd en georganiseerd werkt, laat je outfit voor je spreken. Draag kleding van een hoge kwaliteit en effen kleuren. Combineer het met een blouse met een streepje of stipje en een rechtlijnige blazer. Eigenlijk onnodig om te zeggen, zorg ervoor dat je kleding schoon, fris en goed gestreken is. Laat je outfit voor je spreken!

MISSER 4: ELKE DAG IS ‘CASUAL FRIDAY’

Ben je een manager? Zorg dan dat je dat ook uitstraalt. Het dragen van casual outfits op kantoor kan je autoriteit ondermijnen. Mensen nemen je minder serieus of zien je niet als hun leidinggevende.

Tip: Houd rekening met de branche, de bedrijfscultuur en je functie. Creëer een outfit die dit zichtbaar maakt. Door je goed te kleden toon je respect voor jezelf als voor je omgeving.

Bijvoorbeeld: De directeur van een kleuterschool kleedt zich waarschijnlijk minder formeel dan de secretaresse van een advocatenkantoor.

MISSER 5: JE BENT ONGEPAST GEKLEED VOOR DE GELEGENHEID

De etiquette van wat te dragen naar het werk is aan het veranderen, waardoor het soms moeilijk is om je voor een bepaald moment goed te kleden. Veel gelegenheden hebben verschillende kledingcodes, dus de kans is groot dat u overdressed of underdressed bent. Dit creëert een afstand tussen jou en andere mensen.

Tip: Controleer voordat je naar een gelegenheid gaat, welk type outfit geschikt is. Is het informeel of formeel? Een gelukkige of een serieuze gelegenheid? Serveren ze cocktails of koffie? 

MISSER 6: JE KLEDING LEIDT AF

Mensen willen graag laten zien dat ze UNIEK zijn. Je moet kleding dragen waar jij je lekker en fijn in voelt, maar soms overdrijven mensen het. Wanneer je outfit afleidt, omdat het te luid is, niet goed past of te misleidend of suggestief is, hoort je publiek niet wat je zegt. Laat je outfit niet alle aandacht trekken. Het zal afbreuk doen aan de boodschap die je wilt overbrengen.

Tip: Zoek naar kleding die je natuurlijke schoonheid benadrukken en versterken. Vind de juiste kleuren en vormen die passen bij je lichaamstype en huidtint. Jij draagt ​​je outfit, NIET andersom.

MISSER 7: JE STIJL KOMT NIET OVEREEN MET JE PERSOONLIJKHEID

Authenticiteit is echt belangrijk! Ik kan dit niet genoeg benadrukken. Onze kleding en de manier waarop we onszelf presenteren, zegt veel over onze persoonlijkheid.

Tip: Durf je stijl aan te passen aan je persoonlijkheid – wees authentiek – en maak indruk! Draag geen kleding omdat anderen dat van jou verlangen. Draag wat goed voelt en laat zien wie jij bent.

Twijfel je? Vraag iemand die je heel goed kent: “Ben ik dit?”.

MISSER 8: JE STAAT MET 2-O ACHTER

Vertel het juiste verhaal. Powerdressing voor presentaties, heeft alles te maken met communiceren. De vraag is niet of je om mode of kleding geeft. De vraag is wat je bewust of onbewust communiceert met je kledingkeuzes.

Jouw outfit vertelt een verhaal! Zorg dat het de juiste is. En je staat meteen met 1-0 voor!

Het beïnvloedt je resultaat. Het verbetert je betrouwbaarheid, je geloofwaardigheid, je GUNfactor en zelfs je inkomsten.

Maak een impact!

Wil jij na het lezen van deze tips weten wat ik voor je kan betekenen?

Vraag een GRATIS inzichtsessie aan https://www.be-uniek.nl/contact/

Ik help je graag zodat jij serieus wordt genomen en op waarde wordt ingeschat.